Mentálközpont – Általános Szerződési Feltételek
1. Keretszerződés tárgya
1.1. A Megbízási Keretszerződés a kliens (Megbízó) és Megbízott (továbbiakban Felek) közötti együttműködés célját és feltételeit foglalja magában. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a Megbízási Keretszerződés elválaszthatatlan részét képezik, valamint részletesen taglalja és szabályozza az együttműködés kereteit.
1.2. A Megbízott – elsősorban, de nem kizárólagosan – mentálhigiénés, pszichológiai és pszichiátriai ellátást biztosít a hozzá forduló kliensek (Megbízó) számára, külső pszichiáter, pszichológus vagy mentálhigiénés szakemberek bevonásával (továbbiakban Szakember), akikkel Közreműködői Keretszerződést köt.
1.3. A Felek megállapodnak abban, hogy a Megbízott előre meghatározott napokon és időtartamban pszichiátriai, pszichológusi vagy mentálhigiénés szakellátást biztosít a kliens számára, és ezért a kliens a Szolgáltatások díjtáblázatban meghatározott díjat fizeti a Megbízott részére.
1.4. Megbízott kizárólag olyan szakellátási tevékenységre vonatkozó megbízást fogad el, amelynek a teljesítéséhez szükséges végzettséggel, képzettséggel, szakértelemmel, valamint szakmai tapasztalattal rendelkezik, és a Megbízás teljesítése során teljes szakmai gondossággal jár el.
2. A kliens (Megbízó) jogai és kötelezettségei
2.1. A kliens kötelezettsége, hogy teljes körű és valóságnak megfelelő felvilágosítást adjon a Megbízott szakemberének a saját állapotával, az azt befolyásoló külső és belső tényezőkkel és az esetleges kórelőzményekkel kapcsolatban.
2.2. A kliens kötelezettsége, hogy testi panaszok esetén családorvosát felkeresse és annak iránymutatása alapján a megfelelő szakorvosi vizsgálatokat elvégeztesse szervi betegségek kizárása vagy kezelése céljából. A kliens tudomásul veszi, hogy a Megbízott ilyen irányú diagnosztikus munkát nem végez és nem irányít, hanem elsősorban lelki problémák megoldását támogatja.
2.3. A kliens kötelezettsége kezdeményezni és joga igényelni a Megbízott szakemberétől konzultációs időt, amennyiben szükségessé válik az együttműködés különböző szakorvosok, illetve családorvos vagy más szakorvos és pszichológus vagy mentálhigiénés szakember között.
2.4. A kliens köteles megadni azokat az adatait, amelyek az eléréséhez és számlázáshoz szükségesek. A kliens által átadott adatok valódiságáért, teljeskörűségéért, helyességéért, tartalmi hibátlanságáért, az egyeztetett időpontig történő átadásáért a felelősség a klienst terheli. (TAJ szám, számlázási adatok, stb.)
2.5. A kliens kötelessége az értesítésekhez, számlázáshoz és gyógyszerfelíráshoz szükséges adatokban történő változás bejelentése, a változást követő 3 munkanapon belül.
2.6. A kliens kötelezettsége a személyes vagy online szakmai szolgáltatást 2 munkanappal (48 órával) a megbeszélt időpont előtt lemondani. A hétfői időpontok lemondásának határideje előző hét csütörtök 19.00 óra. A kliens tudomásul veszi, hogy ennek elmulasztása esetén az elmaradt vizsgálat, konzultáció vagy terápiás óra díját köteles teljes egészében megtéríteni. Ez alól kivételt képeznek az egészséget érintő vis maior helyzetek (például baleset, váratlan megbetegedés).
2.7. A Megbízott elsősorban e-mailen tartja a kapcsolatot a kliensekkel. A kliens joga és kötelezettsége jelezni, ha ettől eltérő információs csatornán – például telefon, FB chat, skype – keresztül akar értesítést kapni a Megbízott szakemberétől vagy recepciójától az Őt érintő információkról, változásokról. A kliens kötelessége egy biztos elérhetőséget megjelölni.
2.8. A kliens joga rendelkezni arról, hogy aktuális számláját készpénzben vagy átutalással kívánja rendezni, valamint, hogy aktuális számláját kinyomtatva vagy elektronikus formában kívánja-e megkapni. A Megbízó tudomásul veszi, hogy nyugta ellenében történő fizetés csak annak szabályszerű, törvény által engedélyezett használatának időpontjáig lehetséges.
2.9. A kliens joga és kötelezettsége a keletkezéstől számított 5 munkanapon belül Megbízottnak írásban jelezni a mentalkozpont@mentalkozpont.hu e-mail címen, ha a kapott szakmai vagy egyéb szolgáltatással kapcsolatban kifogása van.
2.10. A kliens kötelessége személyes megjelenés esetén a törvényileg előírt vagy a Megbízott által hozott előírásokat és szabályokat betartani (dohányzási tilalom, maszkviselés, hangoskodás kerülése, stb.).
3. A Megbízott jogai és kötelezettségei
3.1. A Megbízott a Megbízási Keretszerződés alapján többek között, de nem kizárólagosan a következő szakértői szolgáltatásokat (továbbiakban: “Szolgáltatás”) nyújtja kliensnek:
3.1.1. Pszichológiai vagy pszichiátriai vizsgálat, konzultáció, tanácsadás
3.1.2. Egyéni, pár, család vagy csoportos pszichoterápia
3.1.3. A lelki egészség helyreállításához szükséges gyógyszeres támogatás biztosítása (közvetlenül vagy pszichiáter kolléga bevonásával)
3.1.4. Mentálhigiénés prevenció, tanácsadás vagy konzultáció
3.1.5. A testi és lelki egészség megőrzéséhez szükséges életmóddal kapcsolatos konzultáció és tanácsadás
3.2. A Megbízott jogosult szakértői közreműködőt igénybe venni a klienssel kötött Megbízási Keretszerződés szakmailag megfelelő színvonalú teljesítésére.
3.3. A Megbízott joga annak eldöntése, hogy az újonnan jelentkező kliensek számára melyik közreműködő pszichiátert, pszichológust vagy egyéb közreműködő szakembert választja ki. Ezzel egy időben kötelessége messzemenően figyelembe venni a kliens igényeit (pl. férfi szakember kérése).
3.4. A Megbízott kötelezettsége a titoktartás, azaz, hogy a kliensektől származó adatokat és információkat bizalmasan és biztonságosan kezelje, valamint a Szakértői Közreműködői szerződésben erre kötelezze a bevont szakértőket is.
3.5. A Megbízott joga és kötelezettsége, hogy a klienst közvetlenül (például terapeuta betegsége, számlaszámváltozás) vagy közvetve (például átalakítás miatti nagyobb zaj) érintő változtatásokról tájékoztatást adjon, a Megbízó által megjelölt információs csatornán.
3.6. A Megbízottnak joga és kötelessége a vele szerződésben álló kliens jogellenes kérését megtagadni (például gyógyszerfelírással kapcsolatban).
3.7. A Megbízott köteles 1 munkanapon belül válaszolni a kliens módosítást vagy egyéb kérést tartalmazó leveleire, valamint 3 munkanapon belül minden olyan megkeresésre, amelyben a kliens a szakmai ellátás vagy más szempontból kifogást emel.
4. Felek együttes jogai és kötelezettségei
4.1. Felek kijelentik, hogy együttműködnek a kliens terápiás és mentális egészségvédelmi céljainak megvalósításával kapcsolatban.
4.2. A Megbízási Keretszerződés teljesítését akadályozó körülményekről a Felek kölcsönösen kötelesek egymást tájékoztatni.
4.3. Felek a hatékony kommunikáció érdekében törekednek 24 órán belül, de legkésőbb 2 munkanapon belül kötelesek egymás kérdéseire, üzeneteire választ adni.
4.4. A Felek törekszenek az online kapcsolattartásra, valamint az elektronikus aláírást elfogadják és szabályszerűnek ismerik el.
5. Díjazás
5.1. A Megbízott a szakmai feladatok teljesítéséért (pszichoterápia, konzultáció, tanácsadás, stb.) meghatározott díjazásra jogosult. A díjszámítás alapja a Megbízott szolgáltatások mindenkor érvényes díjtáblázata, amely a Megbízott weboldalán megtekinthető.
5.2. A szolgáltatások áfamentes körbe tartoznak, ezért a díjtáblázatban szereplő összeget áfa nem terheli.
5.3.. A Megbízott joga a szolgáltatások díjának évente két alkalommal történő emelése. Ennek időpontja minden év szeptember elseje és január elseje. Az áremeléssel kapcsolatos változásokat a Megbízott 1 hónappal előre köteles a kliensnek jelezni. Ez alól kivételt képeznek az újonnan jelentkező kliensek, akik a mindenkori aktuális díjszabás szerinti díjat fizetik.
6. Fizetési feltételek
6.1. A szolgáltatást első alkalommal igénybe vevő új kliensek felé a Megbízott előleg számlát állít ki, amelynek befizetése után válik véglegessé a Megbízott által megadott időpont. Amennyiben az átutalás nem érkezik meg, a foglalt időpont törlésre kerül.
6.2. A Megbízott minden igénybe vett szolgáltatás után, konzultációs vagy terápiás óránként/ülésenként állít ki számlát vagy nyugtát (a törvény által előírt határidőig) a kliensek részére.
6.3. A számla a kliens saját nevére, a szolgáltatást a kliensnek megrendelő cégre részére vagy egészségpénztári azonosító alapján kerül kiállításra.
6.4. A kliens kötelezettséget vállal a számla összegének 2 napon belüli átutalására a számlán szereplő, Megbízási keretszerződésben feltüntetett számlaszámára.
6.5. A Megbízott kötelessége 2 munkanapon belül jelezni a kliens által megadott elérhetőségen, amennyiben a számlavezető bank és/vagy számlaszám változik.
6.6. A kliens felelőssége, hogy a közlemény rovatba kizárólag a számla sorszámát tüntesse fel, mert az autokassza funkció ennek alapján azonosítja a számla kifizetését. A kliens tudomásul veszi, hogy ennek elmaradása vagy egyéb információ közlemény rovatba beírása esetén (például terapeuta neve, terápia időpontja) az autokassza kifizetetlenként azonosítja a számlát és fizetési felszólítást küld.
6.7. A kliens kötelezettsége azonnal írásban értesíteni a Megbízottat, amennyiben a számlatulajdonos neve vagy a számlaszáma megváltozott, illetve a megadott egészségpénztári adatok megváltoztak.
6.8. Amennyiben a kliens a fentiekben meghatározott fizetési határidőn belül fizetési kötelezettségének neki felróható okból nem tesz eleget, úgy a magyar jogszabályokban meghatározott mértékű késedelmi kamat és behajtási költségátalány felszámítására jogosult a Megbízott. A késedelmi kamat mértékére a Ptk. 6:48. § és 6:155.§ rendelkezései, a behajtási költségátalányra a 2016. évi IX. törvény rendelkezései az irányadóak, mely kamatot és behajtási költségátalányt Megbízott bármely soron következő számlájához jogosult hozzáadni.
6.9. A Megbízó tudomásul veszi, hogy a Megbízott a teljesített, de ki nem fizetett számlákat a Legal Labs Kft. által üzelemtetett Payee.tech digitális követeléskezelőnek adja ki behajtásra.
7. Titoktartási kötelezettség
7.1. A Kliens személyazonosító és egészségügyi adatainak kezelésére, a kezelésen elhangzottakra az orvosi titoktartás szabályai érvényesek. A Megbízottat, valamint a Megbízottal munkaviszonyban, vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló más személyt a kliens egészségi állapotával kapcsolatos adat, továbbá a Szolgáltatás nyújtásával kapcsolatosan tudomására jutott egyéb adat vonatkozásában időbeli korlátozás nélkül titoktartási kötelezettség terheli.
7.2. A Kliens tudomásul veszi, hogy a Megbízottnak törvény által előírt adatszolgáltatási kötelezettsége keletkezik az EESZT használatával. Az EESZT rendszerében a személyes adatokba való betekintés korlátozása vagy tiltása a kliensek joga és felelőssége.
7.3. A kliens tudomásul veszi, hogy az 1 hónapon túli kifizetetlen számláit a Megbízott a Payee.tech digitális követeléskezelői rendszerbe továbbítja, amelyen láthatók a számlázáshoz szükséges/számlán szereplő adatai.
7.4. A kliens tudomásul veszi, hogy a Megbízottat bírósági és hatósági megkeresés kötelezheti személyes adatok, információk átadására.
8. Keretszerződés hatálya, megszűnése
8.1. A Keretszerződés a Felek általi aláírás napján lép hatályba és határozatlan ideig hatályban marad.
8.2. A Keretszerződés érvényessége a kliens terápiás folyamatának lezárásáig tart, kivéve a titoktartásra és biztonságos adatkezelésre vonatkozó előírások, amelyek a Megbízott vonatkozásában továbbra is érvényben maradnak, a törvény által előírt módon és ideig.
8.3. Mindkét Fél jogosult jelen Keretszerződést rendkívüli felmondással azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a másik Fél súlyos szerződésszegést követ el. Súlyos szerződésszegésnek tekintendő jelen Keretszerződés alkalmazásában, amennyiben valamely Fél a Keretszerződésben rögzített lényeges kötelezettségét jelentősen megszegi, és ennek következtében a másik Féltől észszerű mérlegelés mellett nem várható el a szerződéses jogviszony további fenntartása, illetve amennyiben valamely Fél a Keretszerződésben rögzített bármely kötelezettségét nem, vagy nem megfelelően teljesíti, és a szerződésszegő állapotot a másik Fél írásbeli felhívására az abban foglalt észszerű (főszabályként 15 napos) határidőn belül sem orvosolja.
8.4. Nem minősül a Keretszerződés megszegésének, ha valamelyik Fél a kötelezettségének vis maior miatt nem tud eleget tenni. A Keretszerződés vonatkozásában vis maiornak tekintendő a Felek érdekkörén kívül felmerült minden olyan körülmény, amely időszakosan vagy véglegesen akadályozza, gátolja vagy lehetetlenné teszi valamely szerződéses kötelezettség teljesítését, feltéve, hogy az a Keretszerződés megkötésének időpontjában nem volt előrelátható, és észszerű erőfeszítés mellett el nem hárítható.
9. Egyéb rendelkezések
9.1. Felek kölcsönösen kifejezik azon szándékukat, hogy az esetlegesen felmerült vitás kérdéseket békés módon, tárgyalásos úton rendezik.
9.2. A jelen Keretszerződésben nem, vagy más módon nem szabályozott kérdésekre a hatályos magyar jog, illetve a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseit tekintik az irányadónak. A jelen Keretszerződés kizárólag írásban, a Felek közös megegyezésével módosítható.
9.3. Felek a jelen Keretszerződésből eredő jogviták elbírálására a magyar bíróságok joghatóságát kötik ki.
9.4 A Megbízott kijelenti, hogy a Keretszerződést aláíró személynek, Fejes Brigittának és Kuti Gabriellának megvan a szükséges felhatalmazása a Keretszerződés aláírására, és jogosult a Megbízott nevében eljárni és jognyilatkozatot tenni. A jogosultság csak a keretszerződés aláírására terjed ki.
9.5. A kliens (Megbízó) a Keretszerződés aláírásával kijelenti, hogy az Általános Szerződési Feltételeket elolvasta, megértette és tudomásul vette, valamint ezen feltételekkel igénybe kívánja venni a Megbízott szolgáltatásait.