Autogén tréning tanfolyam a vizsgastressz ellen

Autogén tréning tanfolyam a vizsgastressz ellen

Autogén tréning tanfolyam vizsgastressz ellen

Autogén tréning tanfolyam vizsgastressz ellen

Vizsgastresszel talán mindannyiunk találkozott már életében. Még akik jó vizsgázónak tartják magukat, azok is nagy valószínűséggel fel tudnak eleveníteni egy-egy olyan élményt, ahol valami különleges tünetet produkáltak. Aztán vannak olyanok, akik egy-egy vizsgaidőszakot hetekig tartó rémálomként élnek meg, amit a felocsúdás után gyorsan követ a következő. Nekik – ha a többi népi bölcsesség már nem segít – kifejezetten ajánlott valamilyen relaxációs módszer elsajátítása, ami lehet például egy autogén tréning tanfolyam.

A vizsgastressz jelenségét több részre bonthatjuk, mindenki sajátos harcokat vív, ebből emelek ki most néhány jellemzőbbet. Leblokkolhatunk már a legelején, még mielőtt nekiülnénk a tanulásnak. Számolgatjuk vissza a napokat: még mindig van négy nap, három nap is elég kell hogy legyen, ha most nekiülök….és így tovább. Az idő fogyásával arányos módon nő a belső feszültségünk, fokozódik a gyomorgörcs, amitől egyre nehezebb leülni a tételek fölé.

Van az úgy is, hogy nekiülünk a tanulásnak, de ez a fokozott koncentráció felér egy kínzással a szervezetünknek. A kávéval és energiaitallal felpörgetett szervezetünket talán valeriánával próbáljuk nyugtatni, hogy tudjunk aludni, de az elalvás előtti forgolódásban másra sem tudunk gondolni, mint a tanultakra. És hasmenésünk van…

Olvasunk róla, hogy a csokoládéban boldogsághormonok vannak, tehát ilyen válságos időszakban biztos jó, ha sokat eszünk belőle… Ez a hipotézis megdőlni látszik, mikor a mérgezés állapotába kerülünk, és még azon is aggódhatunk, hogy nem lesz miben elmenni vizsgázni, hiszen esélytelen, hogy ránk jöjjön a külön erre a célra vásárolt nadrágunk.
Aztán ha a vizsga napjára sikerült fel is készülnünk, lehet, hogy mégis „képtelenek” vagyunk elmenni. Van, aki nem tudja elhagyni a vécét, fullad, pánikrohamot akar kapni, szédül, szóval igen változatos tüneteink lehetnek. Aki ezeken is túlteszi magát, és nem ájul el a folyosón, még mindig leblokkolhat szemben a tanárral, vagy az üres papírt nézi egy óráig, ahol az idő lejártával varázslatosan minden eszébe jut végül.

Mindezzel nem azt mondom, hogy a vizsgázás rettenetes dolog, ahol minden fázisban borzalmak leselkednek ránk, és csak valami csoda folytán kerülhetjük el, hogy el ne vérezzünk. De nagyon sokan vannak, akiknek túl ismerősek a fenti jelenségek. Nekik különösen ajánlott fejleszteni a stresszkezelésüket. Ehhez több módon is nekifoghatunk, de az autogén tréning elsajátítása nagyon jó hatással van a fenti tünetekre, akadályokra.

A relaxáció nem csak szélsőséges esetekben ajánlott. Akik nem küzdenek ilyen fokú vizsga miatti stresszel, azoknak is könnyebbé teheti egy autogén tréning tanfolyam a vizsgaidőszakot és a mindennapi életét is. Segít megőrizni a nyugalmunkat, segít fejleszteni az összpontosítást, segít az alvásban. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Feliratkozás hírlevélre: Kattints ide!

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.